Det händer grejer!

Utöver Tiras löp händer det mycket hos oss nu! I söndags var vi och tittade på en lägenhet här i stan, och sent i måndags kväll blev det klart att vi vunnit budgivningen! :D Hurraaaaa! Vi har på senaste tiden varit helt inne på att faktiskt bo kvar i Arboga, det är ekonomiskt mer hållbart, det är mycket hundvänligare och det ger chans till bilägande. Dessutom är det ju här alla bilar finns som vi lånar titt som tätt, känns tokigt just nu att flytta ifrån det. Dessutom är det fortsatt nära till både Örebro, Västerås och Eskilstuna, allt med väldigt bra tågförbindelser. Så 1a november flyttar vi till en nyrenoverad 2.5a, 60kvm, bara ett stenkast härifrån. För er som är nya till Arbogas boenden så kan jag berätta att det är väääääldigt billigt att både köpa lägenhet och bo här :) 31 000 blev slutbudet och hyran ligger på 3600. 45kvm-ettan vi bor i nu köpte Torbjörn för 5000 och där ligger hyran just nu på 1944 i månaden. Så ja, vi kommer vara fortsatt bortskämda och jag förstår att jag inom kort kommer ha flera av er som grannar ;) Hursomhelst, den nya lägenheten är verkligen superfin och det ska bli otroligt lyxigt med flera rum :) Är i princip bara vardagsrummet som vi vill byta väggfärg/tapet på och kanske fräscha upp badrummet. Det ena av rummen ska bli till studio för Torbjörns fotograferande och jag är så glad för hans skull och att han nu får ta sin talang på allvar! Ni kommer väl och får era skönheter fotograferade sen? ;)

Bilderna här är lånade från annonsen och för oss var det planlösningen som satt pricken över i't! Den måste upplevas. Jag antar ni får se mer här när november har sitt intåg. Vi längtar nu!

Vidare har jag registrering på universitetet imorgon och på måndag börjar första kursen. Nu börjar äntligen vandringen mot att bli sjuksyrra, weeehoo! :) Torbjörn slutar sin heltidsanställning på Granngården på lördag och han är mer än nöjd, mer tid för seriöst foto och mer tid med Tira. Han är så värd det och det det är verkligen hans tur nu att vara pappaledig, eller vad säger ni? ;) På söndag åker vi allihopa på Åkersberga-utställningen, och tänk vad det kom plötsligt. Kommer kanske inte hinna bli nervös? Nåja, ett bad för Tira ska vi nog hinna med iaf, så hon kanske luktar lite mindre gott för alla stackars hanar på plats ;) Just nu blåser det många nya vindar hos oss på Kapellgatan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till nya lägenheten! Här är en som vill boka tid till fotografering av hundar! :)

2009-08-26 @ 22:08:50
Postat av: Anonym

Hmm, mitt namn ville visst inte vara med på förra inlägget... ;)

/Kram Lotta

2009-08-26 @ 22:10:04
Postat av: Eva

Hej!



Ska verkligen bli skoj att träffa er till helgen trots Tira´s taskiga planering.. s jaja sånt är livet och i utställningsvärlden är ju inte ett löp hela världen, mammas lilla Ina löper hon också så inte behöver ni känna er ensamma.. =) Grattis till nya lägenheten, ser verkligen ut att vara fin... Kan tänka mig att dina nerver känns nu, utställning på söndag och skola på måndag.. Ses snart!



Kram Eva

2009-08-27 @ 08:41:05
URL: http://ettgaletliv.blogspot.com
Postat av: Eva

Hej!



Ska verkligen bli skoj att träffa er till helgen trots Tira´s taskiga planering.. s jaja sånt är livet och i utställningsvärlden är ju inte ett löp hela världen, mammas lilla Ina löper hon också så inte behöver ni känna er ensamma.. =) Grattis till nya lägenheten, ser verkligen ut att vara fin... Kan tänka mig att dina nerver känns nu, utställning på söndag och skola på måndag.. Ses snart!



Kram Eva

2009-08-27 @ 08:41:19
URL: http://ettgaletliv.blogspot.com
Postat av: Jennie

Visst är det spännande när en ny tid är på intåg?! :) Jag hoppas ni ska trivas bra i nya lyan (och att du fick mitt sms igår?) KRAM!!

2009-08-27 @ 09:02:50
URL: http://yenzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0