Beslut

Stämningen är lite dämpad här ikväll. Vi har väl insett och känner att fina Alice trots allt inte är för oss, så detta har vi nu meddelat Eva :/ Alice är verkligen en hur fin hund som helst, men tyvärr lite väl besvärad av en Tira i busartagen. Vi märkte detta redan vid första mötet dem emellan, men då var också Tira lite överglad (hehrrm) med alla sina 10 månader som skulle hälsa så vi tänkte kanske att det kunde ge sig. Men nu får Tira varningar och åthutningar med mindre och mindre anledning och när hon idag ett tag var tveksam över att gå förbi Alice, då kände vi att det inte var schysst mot någon av dem att få bo ihop. Alice är värd lite lugn och ro, och Tira är värd att få vara sitt glada jag. Ingen av dem ska ju behöva vara besvärad och begränsad av den andre. De skulle säkert kunna komma överens, när de båda väl lärt sig vart de har varandra - men då skulle förmodligen relationen bli av typen "två skilda hundar som ignorerar varandras närvaro" och det är precis motsatsen till vad vi hoppas. En andra hund skall ju vara till Tiras glädje, och Tira skall vara till dens glädje. För allas glädje :) Kanske är vi för kräsna? Petiga? När man tittar på Alice känns det iaf som man är världens kräsnaste som dissar henne :/ Perfekt...men inte för vårat hem..
Eva berättade att den nästan jämngamle Simon därhemma verkar ha saknat sin Alice, barnen hade också frågat efter henne så jag har inte helt dåligt samvete. Alice är ju deras älskling därhemma. Ledsen är jag över att jag inte kunde stå till mer hjälp för Evas hälsa :/ Hoppas hon finner en bra lösning. Alice är en pärla. Hos oss  får hon självklart vara nu tills Eva finner tiden att åka ner, det är ingen brådska, ingen kris. Båda hundarna kan finna det att slappna av och nu ikväll åt Alice också (äntligen). När det inte är för evigt, blir det en helt annan sak :)
Önskar er en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anki

Va tråkigt att de inte funka :/ men va är de som har hänt me eva? Jag är ju jätte intresserad utav alice än faktiskt o kan inte rå för att jag direkt tänkte tanken att kanske jag nångång kan ta hand om alice..men de kanske är dumt..hmm..jag älskade alice första gången jag träffa henne..hoppas de går bra dom dagarna ni har henne där ivarjefall. kramar!

2009-07-18 @ 20:38:47
URL: http://cutecherry.zoomin.se
Postat av: Eva

Hej tjejen!



Tråkigt att det inte funkade med Alice.. Men sånt är livet det ska ju kännas bra.. Nu har vi bloggat om helgen lite mera med bilder, så titta förbi.. Kram



ps Snart ska Chippen debutera.. Spännande! Ds

2009-07-20 @ 12:00:21
URL: http://ettgaletliv.blogspot.com
Postat av: Anki

tack för din kommentar :) nu tror ja de ska funka o lägga in kommentarer i den nya bloggen :)

jo jag har tänkt på de där me pengar o jag kan nog inte ta hand om alice om eva vill ha massa tusenlappar för henne, för de går ju somsagt inte. Sånnafall får hon vänta me betalning när jag fått ett jobb. Men vi får se va hon säger..hade hon sagt va hon tänkt för pris på henne till dig? Hundmat finns de alltid här hemma o skulle jag behöva åka till vetten har jag fått erfara, från idag (läs bloggen), att svärmor ställer upp i vått o torrt..tills jag kan starta ett konto till hundarna. Jag har ju redan 2 st som kan bli sjuka så om inte alla 3 behöver veterinärvård samtidigt så är de ingen fara. Jag hoppas somsagt att de kanske kan bli jag o alice nångång :) tack ivarjefall för ditt inlägg..jag vill väldigt gärna ses nångång :)

2009-07-20 @ 23:44:48
URL: http://cutecherryann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0