Stigen framåt

Tycker ni som jag att det är alldeles extra skönt att gå i djupskogen med vovven en dag när det småregnar från en grå himmel? Eller det kanske inte är så många som tycker det nu när jag tänker efter..för det känns lite som en väl bevarad hemlighet ;) Det är ju sådana dagar då man får ha skogen helt för sig själv från andra ekipage, myggen syns inte till och träden dämpar det värsta regnet. Ens fyrbenta vän har också en helt annan ork undan solgasset i det svala vädret. Perfekt! Igår kväll i småregnet drog jag därför med mig Torbjörn och kompis Josef ut till Maxelmossen, en vandringsled strax utanför stan. Där gick vi ett par kilometer...på dryga timman ;) Att mossen var extra blöt när det regnat så som det gjort den senaste tiden, det hade vi nog kunna räknat ut, men med bajspåsar runt fötterna i skorna så var vi ändå rätt bra förberedda (att införskaffa: ett par gummistövlar). Merparten av slingan (2.5/5/10km) är en smal stig i terräng och man kan bara häpnas över hur vacker Sveriges natur kan vara och hur nära man kan komma den. Vilken lyx att ha den runt knuten :)

Idag har Torbjörn och jag varit till Örebro och storhandlat mat för flera tusen som kontrast till gårdagen i skogen ;) Vi skaffade oss också ett batteri och lina till släpharen så nu är det bara en trissa och så en passande tuss som ska till sedan är maskinen färdig för lek :D Trissan ska nog Torbjörns farbror fixa, en svarvad i aluminium. Ja, detta är vad jag har fått berättat för mig, jag själv är helt oteknisk så projektet att få rätt styrka och storlek på de olika delarna har jag delegerat vidare ;)

Saker som händer framöver:
*Tripp till Therese&co i Sthlm någon dag för att vara provdocka och beundra växande spökskräckor. Och såklart bara njuta av det absolut bästa sällskapet som finns där. Pepp!
*Lägenhetsvisning i Örebro? Vi svängde förbi området och porten redan idag när vi ändå var i trakterna, känslan var sådär men vi kanske går på visning ändå för att få ett hum om hur lägenheterna ser ut på insidan :) Örebro Örebro..kommer vi flytta till dig i höst? Det är mycket positiva saker både med att bo kvar här och flytta dit, svårt!
*En dagstur upp till Nora på tisdag med Torbjörn, hans syster som är hemma från Skottland och svärfar Kent. Ryktas om besök på glass-ställe, mums! ;)
*Kapplöpnings-SM i Landskrona? Det här är ju helt klart så galet spontant som det kan bli om det blir av! Slängde ut en lättsam förfrågan hos en internetbekanting som ska neråt och det har nappat lite :D Bara så himla roligt! Vad har man att förlora? I höst börjar jag studera till Sjuksköterska i Örebro (fick antagningen häromdagen!) och då vet man inte hur tiden kommer klämmas. Iaf för spontana flerdagarsprylar :) Jag passar på nu, när tiden finns i överflöd! :) Mer om SM när jag vet mer om det blir av.
Hoppas ni har haft en skön helg, nu tar vi söndagskväll med film och gotte!

Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis till utbildningsplatsen.. =) Alltid kul att läsa om era upptåg. Tänkte på er härom dagen när vi passerade Arboga påväg neråt... Hoppas allt är bra!



Kram

2009-07-12 @ 22:48:05
URL: http://ettgaletliv.blogspot.com
Postat av: Anki

I lilla Nora är jag född o uppvuxen :) Flyttade därifrån 2006..o glasstället..förmodar att de är nora glassen du snackar om? hihi den är farligt god. Måste dit i sommar o köpa mig en hade jag tänkt! Ha de gott!

2009-07-13 @ 13:16:03
URL: http://cutecherry.zoomin.se
Postat av: Jennie

Åh, jag tänkte ta med Josef på utflykt idag, jag är nyss hemkommen från jobbet och mötte en nyvaken Josef vid adtorn när jag kom hem. Lisa har nämligen besökt det där glasstället i Nora flera gånger, jag undrar om J är på...Om inte o ni åker dit imorn så måste du berätta mer om hur det var ;) Jag hoppas på att vi kommer ta oss till Smultronstället en gång till i år, hihi...



kramar

2009-07-13 @ 13:31:26
URL: http://yenzan.blogg.se/
Postat av: Jennie igen

Åh och grattis till antagningen såklart, vad roligt! Vi hoppas såklart att ni hamnar här, men å andra sidan är det inte så långt till Arboga :D

2009-07-13 @ 13:32:23
URL: http://yenzan.blogg.se/
Postat av: Jeanette

GRATTIS till antagningen :) och hoppas ni kommer neråt det ska bli skoj L Stannar du hela veckan måste vi ju åka och släppa knotten i Barsebäck en dag :o)

2009-07-13 @ 16:07:46
URL: http://www.bigace.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0