Utställningsbakisdagen

Ja jisses, vi är så otroligt trötta här hemma fortfarande, sent på måndagskvällen, med två dagars flängande på utställning med därtill hörande tidiga mornar i bagaget. Tänk vad det är ansträngande att resa och kika på folk :)
Vinthundsutställningen i Västerås i lördags var väl sisådär, kunde kanske egentligen skippat den och ändå inte missat särskilt mycket. Endast ett pryltält fanns på plats, plus en farbror som sålde egengjorda koppel och vintishalsband i läder, mer var det inte för oss i handlartagen. De flesta bekanta visste jag skulle dit på söndagen så inte heller dem fanns att njuta av. Dock fick jag iaf träffa världens bästa Katta med dotter Line en snabbis! Hela resans behållning :) Tira och jag tog buss&tåg hemåt efter ett par timmar och sov sedan gott i soffan ett bra tag (både hon och jag är helt fantastiskt ovana vid att gå upp innan 10 på morgonen haha). Senare tog vi ett kvällståg till Örebro, där vi mötte upp husse hemma hos Josef&Jennie för att vi alla skulle vara redo till söndagens utflykt :) Josef&Jennie är just nu kattvakt åt kissen Mållgan, en helig birma på strax under året. Superhärlig och...HUNDVAN! Hurraa! Mållgan bor i vanliga fall med en collie och en schäfer, och schäfern och Mållgan leker tydligen mer vilt än tamt allt som oftast vilket har gett Mållgan attityd och skinn på näsan. Perfekt, då kände vi oss helt trygga med att låta Tira träffa denna lurvtuss ;) Och vilket möte det blev sedan. Ja ni kan få se för er själva..

...lite rivna öron och tid senare lade sig det relativa lugnet då de båda hade lärt sig varandras kroppsspråk och varit lugna nog för att nosa in varandra :) Tira var superduktig hela tiden och jag tror helt klart Tira skulle kunna bo med katt, och det var roligt att se!
Natten förflöt lugnt när de två nyfunna vännerna sov och tidigt på söndagen begav sig alla utom Mållgan iväg mot Ransäter i Värmland för ytterligare en utställning. Torbjörn var förväntansfull inför varghundarna, värdparet inför frallorna och jag inför shoppingen. Tira var mest glad över att få följa med, som vanligt :D Utställningen var väldigt trevligt anordnad, belägen runtikring ortens hembygdegård, med ringarna omgivna av gamla byggnader där de också hade servering i flera av dem. Vita utställningskoppel -både till mig och Therese, schampo, pipluddeleksak och som bonus ett smalare läderkoppel blev shoppingskörden för dagen. Jag tror samtliga i sällskapet var mycket nöjda, dagen var perfekt! Torbjörn åkte dock hemåt ytterligare lite hjärtekrossad stackaren. Det märks tydligt att varghundar är hans hjärteras bland hundar. Han får allt svårare att åka ifrån dem och det blir allt tyngre att inse att han inte har någon själv. En dag kära läsare, kommer det bo en sådan hund här med oss och Tira :) Spännande..
Dagens ros för gårdagens bedrift går till vännen Jennie, som jobbade natt natten till söndag - slutade kl 7, åkte hem till oss som sovit och följde med oss direkt för fläng i Ransäter - utan att gnälla en enda gång. Du är bäst och jag är så glad att du följde med!
Helgen lämnade mig med en så total beundran för den hund Tira blivit, och alltid varit. Alltid så cool och tacksam att ha med överallt. Resvan, nyfiken, vänlig, och lägesaccepterande. När man har med henne så mycket som nu i helgen känns det otroligt viktigt att avsätta tid där man inte flackar runt som man kanske hade gjort om man varit själv. Även om man är iväg :) Kan man finna det totala lugnet på ett nytt ställe så är det så mycket värt. En liter passivitet för varje deciliter aktivitet. Så lever vi med Tira :)
Fyra bilder från helgen, med dessa två innehåll som varvades perfekt. Möten och så Lugnet på Den rosa filten.



Kommentarer
Postat av: Annsi

alltså är det bara jag som tycker att herr torbjörn faktiskt ser ut lite som en varghund också? :D är det inte så att man köper hund utifrån sitt eget utseende och personlighet?

ps jag vill ha en mops.

2009-07-29 @ 19:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0