Nationaldag

..och Tira och jag åkte för att spana tävlingar Åkers Kanal! Framåt lunch mötte Micke och tävlingsklara Wille upp oss på Eskilstuna tågstation och därifrån tog vi sikte på Åkersberga. Det var semifinaler i flera tävlingar denna dag och det var faktiskt min allra första kapptävlingsupplevelse med allt vad det innebär! :) Fick följa med vid invägning och betalning och jag kan ju säga att jag blev rejält nervös bara av att stå vid sidan av banan och känna storheten i stunden när hundarna tog stegen mot start. Hur ska det gå om jag och pandan hamnar där ute i sanden en dag? Bara en sådan sak som att tävlingsekipagen visar upp sig en vända innan start alltmedan speakern presenterar dem ger en känsla av seriositet och jag kommer väl aldrig palla utan att bli knäpp på alla magfjärilar? Huuu :)
Det var supertrevligt som vanligt kring banan, roligt att så många kände igen Tira från bloggen här, bakom henne kan man visst inte gömma sig om man trodde det hihi. Kul att få ett ansikte på fler av er, och kul att återse er som vi träffat förr! :) Fullständiga resultat och tider från dagen skriver jag nog inte här, de finns på flera andra ställen, bl.a på SHS hemsida!
Milda, lugna "Öga", Sjudraget Anzu. Jag minns Öga från Sjudragets hemsida förra sommaren, då letade hon sitt egna hem och jag tyckte hon var så vacker redan då. Efterlängtad finns hon nu hos sin trevliga matte, vilket fint par de är!






Svarta tiken Velociraptor och stilige hanen "Skinkan", Hammerfall harmonierade fint med sin matte.








Två namnlösa fawnhundar gör sig redo för tävling!








Jag fick idag äntligen träffa Katta och iaf en av hennes töser :) Mörka skönheten Tea var taggad och otålig i väntan på sin tur och när hon sen fick springa gjorde hon ett kanonlopp och gick som stentuff trea vidare till finalen i Nualas Star Challenge nu i helgen! Grattis!






Här är Annelie som till låns denna dag skulle tävla Tindra! Den sotnosiga tiken till höger är dock Annelies egna Ballasingoalla som idag tog sin licens! Grattis! :)







Micke med sin fulsöte ankunge Wille, vårt resesällskap, gick också vidare till finalen som är nu i helgen! Grattis! Store snälle drummeln, kolla hans långa galgosvans och hajmun, han är så charmig! :)




Vi träffade idag också på ett yrväder ur Bondi Babe - NY Ranger-kullen, hon var i sin bästa ålder med valptänderna som mest vässade. Tänkte en stilla tanke åt Jesper&Lottas håll, hos dem bor nämligen ett kullsyskon ;)






Vi lämnade Åkers Kanal ganska direkt efter tävlingarna så hann tyvärr inte se träningarna där bla snygge Chippen och Tiras halvsyrra Fuji skulle sprätta sand :( Nåja, vi ses helt säkert flera gånger Eva och Stina!

Väl tillbaka i Eskilstuna blev jag sedan uppmött av goa vännerna Jennie&Josef. Tira fick vara kvar hos Micke, hans fru Karin och hundarna medan vi stack ner på stadsfestivalen för att se bl.a. TigerLou. Det regnade och var skitkallt, jag tror det är därför min hals nu (3 dagar senare) kärvar ;) Husse Torbjörn gjorde helt rätt som med sin okryhet stannade hemma i värmen. (Även om jag saknade hans värme där i regnet)
Efter midnatt åkte vi allihopa tillbaka till Arboga och mös med rostade mackor, te och småsnack ända till gryningen. Jag gillar verkligen mina vänner <3 Toppendag!

Kommentarer
Postat av: Eva

Skoj att träffas.. Tyvärr blev det ju inte så mkt prat då jag var tvungen att jobba på banan.. Känns så trist när ni för en gångs skull är uppe.. Hoppas att det fanns ngn som kunde ta hand om er iallafall så ni kände er nöjda med dagen... Kram Eva

2009-06-09 @ 07:23:46
URL: http://ettgaletliv.blogspot.com
Postat av: Nezumi

Men Sanna, Skinkan som far till Dimmas framtida valpar? Ja! Kolla ögonen, kolla färgen, kolla musklerna! tipsar Linda

2009-06-11 @ 16:29:21
URL: http://nezumi.bilddagboken.se
Postat av: Sara (Ida, Alvin, Robin)

HAR DU VARIT I ESKITLSUNA UTAN ATT HA SAGT HEJ!!!!! :( ;)

2010-03-29 @ 16:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0