Alice Raccoon

Jag kan inte sluta tänka på henne och det som uppdagades sent inatt.
Jag har under den senaste månaden haft en, EN, greyhound från greyhound-data uppe i en ständigt öppen flik i mitt Firefox på datorn. Den har öppnats med en bunt andra standardlänkar varje gång internet sparkats igång. Den har bläddrats bland, legat på sin plats och ALDRIG stängts ner.
EN.
Den snyggaste greyhound jag sett efter vår Tira.
Alice. Alice Tvättbjörn.
Inatt när jag surfar runt får jag plötsligt läsa det som nu bestört bryter sönder både mitt hjärta och min sans. Som gjorde det svårt för mig att sedan somna.

Hon finns för omplacering.

5 år, färdigtävlad, "Trevlig innehund som är van med barn. Brukar gå lös i skogen på promenad och kommer på inkallning" Blabla. Allt detta känns lite som bifakta. Hon hade mig fångad redan innan.

För det är HON.

Min drömhund för andrahundsplatsen. Som jag kikat på, men alltid tänkt varit utom räckhåll. Jag går sönder. Vad händer nu?

Har någon av er därute träffat Alice? Eller hon kanske heter något annat i vardagsmun? Berätta gärna! Vad har ni fått för intryck?

   

(bilder lånade från greyhound-data.com)


Kommentarer
Postat av: Katta

Å va roligt! - Hon är ju dessutom vår Katlas kullsyrra som vi tog hem från Irland. Jag har en hel del bilder på Alice från när hon var valp.



Vill du/ni ha henne så ska jag lägga massor med extra goda ord till Eva om er. Det lilla jag känner er är ju via hemsidan, men hittills har den bara övertygat positivt om allt ni gör och är. Alice har varit jätteduktig på banan, men precis som sin syrra haft otur med skada. Det är en ärlig tik som jag aldrig hört något negativt om.



Alice skulle troligen vara perfekt som kompis till Tira, bara de båda bestämmer sig för att vara vänner!! :-)))

2009-05-14 @ 12:04:46
URL: http://qeteshkennel.com
Postat av: Lennart

Alice bor hemma hos min uppfödare Eva

Jag är säker på att hon skulle få det superbäst hemma hos er.

Eva är jättenoga med att välja vem som får en hund av henne

Nosgnugg Lennart

Postat av: Katta

Hej igen



Nej, den gamla skadan ska inte påverka henne det minsta.

Hon bröt benet som nyss hemkommen valp (ca 5 mån gammal) från Irland, blev lagad med skruv och har mig veteligen inte reagerat nåt över den sen dess.



Hennes ena muskel skadades för nåt år sedan, men hon har både läkt fint och tävlat sedan dess. Inget som heller ska ha gett henne några men eller visat sig på nå vis!

Hon har sett jättefin ut de gånger jag har träffat henne de senaste åren.

//Katta



Ser att Lennart skrivit också - han har samma mamma som vi har!!! Hej halvbrorsan!!! :-)

//Nospuss från Chili och Tea.

2009-05-14 @ 12:58:58
URL: http://qeteshkennel.com
Postat av: Lennart

Hej Tjejer!

Vi ska få småsyskon!

Ska ni ha någon valp?

Matte väntar ivrigt på att de ska titta ut

/L

Postat av: Zanna o Run Faster

Riktigt fin hund!

2009-05-14 @ 19:24:34
URL: http://lovelylus.blogg.se/
Postat av: Zanna

oj råkade skicka innan jag var färdig, det är lite små roligt att vi bägge heter Zanna och har Greyhounds!

2009-05-14 @ 19:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0