Blåsa iväg

Ikväll blåste Tira och jag iväg till banan i Örebro för deras kvällsträning! Weeeho! Vi samåkte med EskilstunaMicke, som hade med sig sina tre vovvar och Tira fick åka bur bak i skåpbil för första gången. Gick perfekt, och det var nog mest matte som tyckte det var hårt att stänga dörren om henne därbak ;) Jag förstår helt klart vitsen med skåpbil! Där vilade (läs rev runt bäddningen till både höger och vänster) Tira gott i väntan på sin tur och det kändes skönt! Under tiden hade jag fria händer och kunde hjälpa Micke med hans hundar tex.
Väl ute på banan var det lite småstrul med harmaskinen och de 6-7 hundarna (inkl Mickes) som kommit, fick vänta en stund innan de sprang.
Sen var det Tiras tur, ensam att köra släphare denna kväll, och hon blev helt tokig! Det blir nog bara värre och värre för varje gång vi tränar. När hon efter första ruset fått tag i hartussen så var käkarna otroligt hårt låsta! Inga vanliga tricks som funkar här hemmavid, funkar på banan har jag lärt mig haha. "Spott ut! Spott ut!" "ALDRIG! lalala hööör inteee". Micke fick loss haren den ena gången genom att blåsa henne i örat. Stackars hartokingen ;) Hädanefter ska vi få låna en munkorg av antingen Micke eller Hanne tills vi kommer så till att vi kan köpa en egen. Hanne sa något om att My i Sthlm säljer korgar, och till Åkers är det alltid trevligt att ha fler ärenden :) Tira vet förresten precis rutinen när vi är inne på banan, matte släpper hartussen, ok - gå en bit till och sedan vänder hon sig själv bestämt vid startpunkten för släppet för att göra sig redo :)
S Ö T!
Nu ligger lillskrottet här brevid i soffan och ploppar ut luft genom mungipan och självstretchar lårmusklerna längs med soffan. Helt dö. Själv känner jag mig rätt urblåst jag också efter att ha tillbringat en stor del av dagen utomhus. Jag siktar ju på "ett vacker väderbitet ansikte" så småningom ;)

-Vill du åka till banan? JAAA matte! (det var här inte bara pussar utan också tassar i ansiktet)




 
Matte tyckte det var skönt att sällskap fanns därbak ;) Bl.a Mickes Wille till vänster, STOOR kille :)

Här Therese, är Rhys-avkomman Lee! De där ögonen, det slår aldrig fel.






Hahaha och här är lilla fröken bestämd!






Samåkning med Micke var supersmidigt och det sker nog flera gånger, han åker ju ändå förbi utanför dörrn! Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Lennart

Vad kul att du också var och tränade igår!

Det går att beställa munkorgar på www.greyhoundwhippetstore.com

De är inte supersnabba alltid med leveranser men om ni inte har så bråttom så går det bra. Annars finns också http://web.telia.com/~u71904699/Greyhoundshop/main.html

där kan man också beställa lite matnyttigt för Greyhounds

Tänk om vi får springa ikapp på banan någon dag!!

Lennart

Postat av: Therese

Åh! Men du, vad kostar det att träna bana i Örebro? Det kanske är dit jag ska släpa Pååp o Dimma? Jag vill ju slippa tio miljarder andra hundar om jag ska låta Pååp få racea/jogga en raka.

Och Rhys-generna syns ju klart i Lee-ögonen rhysa



Kram

Therese

2009-05-28 @ 12:50:06
URL: http://nezumi.bilddagboken.se
Postat av: Run Faster!

Lagom promenad, det vet jag väl inte om jag kan kalla det, det är 23 mil enkel väg!

2009-05-28 @ 17:02:01
URL: http://lovelylus.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej!



Skoj att kolla in din blogg som alltid.. Fina bilder och skojiga påhitt från den lilla damen.. Att hon gillade skorna det måste ju matte förstå.. Tyckte inte du om skorna?? ha ha ha... Hoppas att allt är bra med er och att vi snart får ses igen på banan... Måste ju få träffa monstret snart domväxer ju så fort i den där åldern.. =) Och hon är bara sååå söt!



Chippen skickar en hälsning och Trasan lika så.. =)



/Eva =)

2009-05-29 @ 07:57:04
URL: http://ettgaletliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0