Glassglassglass..och sko.

Vilken tur att vi skulle och äta glass idag! Under de, endast ett par, vakna timmarna innan vi skulle åka så hann Tira både morgonkissapåsig i vår säng samt gnaga sönder min bästa sommarsko, så glass blev verkligen plåster på skitdagskänslan ;) Nåja, kisset gick inte igenom till bäddmadrassen och skon går fortfarande att använda till byxor :D Är det inte fantastiskt vad man som valp-/hundägare blir expert på att finna positiva vinklar i det mesta!
Söderköping var sedan härligt som alltid, och visade sin soligaste sida invid kanalen. Efter mycket velande i menyn blev alla 8 personer och 1 hund mätta, fattigare och sockerchockade <3 Tira gillade minsann deras policy att alla hundar får en egen bägare mjukglass - mums!
Tuggobjektet innan avfärd. De hade varit framme för säsongen i max en halvtimma när de, nya i Tiras värld, blev synnerligen granskade ;D





Delar av vårat resesällskap med sina maxade glassar!






MIN glass! Med pistage, noisette, vitchokladsås, grädde och säkert någon mer glass och och och..mmm!







Den som väntar på något gott...






..har suupertråååkigt. Här ser hon nästan sugen ut på skon igen, hmm ;)






När Tiras glass serveras


Josef och Jennie på topp!
Till synes gjorde vi sedan den tröga stegringen upp på den intilliggande bergssidan för att kika ut över staden. Alla utom husse och Tira-för-smal-tass-för-trappstegen som strosade runt därnere istället. Ryktet gör gällande att de träffade på några småttingar till hundar. Kolla in husses blogg för bevis och de riktigt oemotståndliga bilderna på glassarna!

Kommentarer
Postat av: Lennart

Åh, en helt egen glass! Jag måste be Matte att vi stannar där någon gång. Jag har aldrig ätit glass, men det verkar gott =)

Imorgon ska jag hälsa på dina släktingar och min syrra kommer också till tävlingen för att springa

Nospuss

Lennart

2009-05-22 @ 19:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0