Gröngult

Sitter här med en färsk ananas i skivor, helt slut efter en dag med teaterrep utomhus i närmare 8 timmar. Tira var självklart med en sväng, men idag, utan Jamaal, var det inte fullt lika roligt och det var så bedrövligt tyckte hon bunden vid filten och med oss en bit bort...dessutom åt vi en pistagelängd vid ett tillfälle! Jag är övertygad om att hon såg det hela för det hördes upprörda bortglömda ynk från hennes håll ;)
Haltandet är idag något lite bättre, hon markerar inte stelhet efter att hon vilat och doppar obefintligt med huvudet vid skritt. Men hon ställer sig ibland med tassen ickestödjande så helt bra är det inte.

Med början idag gojsar hon också ifrån höger öga, gulgröna klumpar bildas kontinuerligt i ögonvrån och det röda i ögonvrån ser lite irriterat ut :( Hon är inte märkbart svullen iaf, kanske kan det vara ögoninflammation? Tycker det är så olustigt när man inte har någon erfarenhet att luska ut saker ifrån. Veterinären ("hej, det är jag igen, den brydda, oroliga förstahundsägaren!") sa iaf att vi kunde avvakta till måndag om det inte blev sämre. Känner mig orolig för lillskruttan. Först benet och nu det här. Häromdagen mumsade hon också i sig en mindre (4 x 2 cm) figur i cernitlera (hittade smulor) Obränd skulle den vara giftig men  denna var ju bränd? Ångrar mig lite nu att jag inte kollat upp det mer noga. Tänk om hon är förgiftad? :(

Allmäntillståndet hennes är HELT oförändrat inför alla tillbud iaf, och det försöker jag ha i bakhuvudet (läs, som mantra). Här får hon visa den sköna delen av vår "gröngula dag" :)


Nu ska jag fortsätta läsa "Regelverk för Svenska Hundkapplöpningsförbundets Centralförbund" som jag hittade :o Mycket att läsa från skärmen när man inte orkar surfa runt hihi, perfekt!
Sitter också och väntar på att Eva ska posta Chippens tid i hans Sololicenslopp på Åkers idag, vi var ju flera som gissade tid igår. Så spännande! Hoppas det gått bra, och ja..jag läste att du kanske inte skulle komma åt någon dator ikväll ;)

Nu ska vi slöa vidare här, hej på er!

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag brukar tänka såhär, när de är något som inte är som vanligt med hundarna, är dom inte medtagna, hängiga o verkligen mår skit är de oftast ingen fara. Hon kan ha fått skräp i ögat som irriterat slemhinnan o tassen är nog bara en liten stukning :) Jag är en sån som inte ringer veterinären i odödan hehe o änsålänge har de gått bra o kört på de. Man märker när hunden är såpass skadad eller sjuk att man måste intill vetten. Kramar till dig o Tira!

2009-05-10 @ 10:41:41
URL: http://cutecherry.zoomin.se
Postat av: Eva

Nu ligger resultatet ute... =)



Hoppas att hon mår bättre snart lilltjejen, men lite gegig i ögat kan dom ju vara av lite olika anledningar.. Lyssna på veterinärerna dom vet OFTAST bäst! Ditt egna sunda förnuft kommer du långt på...



Kram

2009-05-10 @ 21:46:23
URL: http://ettgaletliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0