Måndagsnatt

 

Dessa bilder tog jag tidigare ikväll på mina två gosegrisar. Tänk vad de sätter snurr på mitt hjärta!

Nu sitter jag uppe och ugglar och varvar ner dagen, läser forumsinlägg hit och blogginlägg dit - det absolut mesta i hundväg. Blir inte klok på vilken hundbil som är bäst eller varför det är så många greyhounds ute på annons för omplacering just nu? (suget efter en till långskånk är nästan lika lömskt som sockersug!). Här i natten finns det också en längtan efter banans sand och dyrkare, men med helgens planer och nuvarande ögoninfektion så lär det dröja ett tag till. Idag på eftermiddagen opererade jag förresten ihop flera öppna vaddläckande sår på 3 av Tiras gosedjur. De får lida hårt i brist på banans hare ;) Inte helt lätt att manövrera nålen samtidigt som en sprallbusig Tira så uppenbart längtar efter att få ruska om desertörerna. Det slutade med att hon la sig på syhörnan med gottebenet jag gav henne som avledning haha, sen lekte hon med alla 3 djuren samtidigt. Schysst man är va, plåstra om dem och sen skicka ut dem i krigszonen direkt ;)
Nu har dock lugnet lägrat sig som sagt, och de där två ligger och snusar i sängen. Tira hon sover gott både förmiddag och kväll den lilla lurvrumpan, med sällskap av husse på kvällen och matte på förmiddagen. Vilken lyx! Snart är iaf klockslagen som är natt  här, då vi alla tre matchar våra trötta ögon och sover i en hög hihi. Snart!
Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0