Hon badade!

...nyss, för första gången! I den lilla fontänen på Stortorgets innergård sprallbrallade hon runt! Vet inte om hon eller jag hade roligast! :D
Det började med att hon blev nyfiken utifrån torget på ljudet av fontänens porl, så vi strosade in för att kika lite närmare. Nyfiken stog hon på kanten och spejade och vädrade, drack lite sporadiskt av det 30 centimetersdjupa vattnet. Då gjorde jag det som man kanske inte ska, jag lyfte i henne. UIII! Direkt upp, men direkt fram till kanten igen. Då kastade jag i en pinne och TJOFJONG! Hopp i och sen var det nästan stört omöjligt att få henne därifrån :D Hon plaskade runt, överraskade sig själv med sidohopp och vattenstänk, bockade, backade, saktade in och undersökte noga själva fontänen, hoppade ur, brallade runt på kullerstenen, hoppade i, skuttade och drack och...kissade. I vattnet. Sötungen. Kanske var det det porlande vattnet..hihi.
Såklart hade jag inte min kamera med så det blev varken bild eller film på skojigheterna. Men vi kommer säkerligen gå dit flera gånger :) På vägen hem gjorde hon den stora efter-badet-rusningen (den som alltid kommer i sofforna och sängen härhemma efter att hon duschat) flera gånger..kopplad så det var fullt sjå :D Ringde husse och han tyckte det var så roligt, han är ett riktigt vattendjur han själv så han hade nog hoppats få sällskap av lillan i sommar ;)
Här kommer lite bilder på andra badande greys. På första bilderna är det Ron och Jack, två svarta skönheter från Sverige som båda omplacerades genom NNL förra sommaren. På den sista bilden är det vår förra tik Sia, också från NNL, som tveksamt provar sina simmarkunskaper, hon var faktiskt rätt duktig! Linan fick vara med på henne ut i vattnet för säkerhetsskull, land var ju i sikte ;)

Badar era greyhounds?
   

Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag brukar också bada =)

Hälsar Lennart

Postat av: Run Faster

Din tik är jättefin,har du erfarnehet av Greyhound sen tidigare?:) / Mvh Zanna & Lovely

2009-05-13 @ 15:15:32
URL: http://http//:lovelylus.blogg.se
Postat av: Lotta

Haha, Annie älskar att bada så länge det inte handlar om att bada i badkar! Däremot simmar hon inte utan springer bara omkring och plaskar!

/Lotta

2009-05-13 @ 16:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0