Nöjd

Sent igårkväll krackelerade plötsligt hela vår helgplan och jag blev sådär oriktat butter (flåt i efterhand alla berörda), besviken...och målmedveten som bara jag kan bli. Hela natten igenom höll det i sig och var i slutfasen när jag vaknade. Det här skulle lösas! Även om vi inte skulle kunna tillbringa en helhelg i Sthlm så bara måste vi kunna komma upp på lördag när vi nu lyckats samla ett så stort gäng vinthundsägare på hundöarna. En träff som legat på mitt initiativ dessutom, sen säkert en månad tillbaka.
Så jag började kolla runt efter möjlighet att låna bil eller att kanske kunna samåka. Jag visste att Micke skulle upp till Åkers och tävla sin Cippolini, och att han gärna vill dela soppapengar med någon. Men hans bil är inte ultimat att ta flera människovarelser, och vi skulle ju inte heller ha samma slutdestination så jag förskjöt det hela lite. Torbjörns pappas bil hade tidpunkter att passa på lördagseftermiddagen så inte heller detta var ultimat.
SÅ. Kom jag på det. Kanske ville våra vänner Jennie&Josef från Örebro med på en heldag i hundparadiset, de som aldrig varit där? Jag hörde mig för. Och det ville dem så gärna! :D Så nu åker vi fyra upp, med en intet ont anande Tira i bagaget som ska få premiärbesöka en av mina sommarfavoriter i hundvärlden.
Vid ettsnåret på lördag möts vi, om det är någon som blivit sugen. Kom bara :) Det är hittills 15-talet greyhounds och lurchers som väntas dyka upp, och flera podencos, borzoier och andra goa vovvar, så vi hoppas på en härlig dag i hundens tecken :D
Lördagskvällen landar vi sen här hemma i Arboga med mysigt vidarehäng och en garanterat trött valp ;)
Nöjd.
Här kommer kvällens Tira, fotad som alltid av min bäste Torbjörn. Han kommer vara på hugget med kameran på lördag, mycket vackert att föreviga :)
 

Okejdå, ni får en bonusbild. Eller ska jag säga bonusmanipulering. Torbjörn tolkar sin egen bild ;) Så himla ful haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0