Regn ute, soffa inne

Jag tror just den här dagen fick permanent mysbrallestämpel. Teaterrepet ikväll är inställt pga regnet, Tira sover så tungt och nöjd vid min sida att den tilltänkta blöta skogsturen nu känns avlägsen och inga andra utomhusärenden finns på agendan. Biblioteksböcker har ännu lite kvar på sin lånetid och postförsändelser har inte dykt upp på posten än. Inomhus landar dagen :) Uppkrupen i soffan tänker jag idag med en rysning på kennel Crimdon (där Tira kommer ifrån) uppe i norr, som varit med om en otäck olycka på vägen hem med hundarna från Åkers häromdagen :( Riktigt ruggigt. Skickar styrkekramar från oss i Arboga.
Imorrn följer Tira och jag med husse upp till Sthlm när han ändå ska dit på möte med folk från hans tilltänkta karriärsbyte. (Spännande förresten!) Tira och jag ska idag luska reda på lite andra skoj planer vi kan göra under tiden husse är upptagen, har Therese tid så får hon sällskap, men det ryktas ju också om ett visst sandtag ute vid Jordbro som vore intressant att bli avsläppta vid kanske. Hmhmhmhmh. Får luska lite idag som sagt. Hojta till om någon av er stockholmare är lediga imorrn efter lunch och vill hittpånå :D
Måste bara berätta också, det senaste som bubblat kring Alice. På hundöarna i lördags så träffade vi som vanligt på Lotta med hennes, nu två, greyhounds Annie och Caspar, och Annie har alltid varit sedd som en typiskt liten och nätt tik. Precis som ju Alice skall vara enligt utsago. Det blev så verkligt när man fick se att, brevid Tira (som nu är mätt till 61.5 cm och 22.3 kg) så var Annie knappt synbart större. Så jag kunde riktigt se framför mig en Alice ;) Hon är ju enligt matte Eva endast 63 cm hih och säkert supersöt! Precis som Annie.






Ha en fortsatt mysig dag önskar vi två!

Kommentarer
Postat av: Lennart

Då skulle din Matte gilla mig! Jag är knappt 70 cm hög och väger bara 28 kg

Människor vi möter tror att jag är en whippet, hmpf...

2009-05-20 @ 08:03:26
URL: http://greyhoundliv.blogspot.com
Postat av: Petra Meyer

Vem är Alice? Vad är det du håller på och planerar?

2009-05-20 @ 23:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0