Sakta framåt

går det här i hushållet av flera anledningar.

Dels har perfektionisten i mig varit framme vid utformandet av och funktionaliteten i denna blogg och då visade det sig att det tog sin lilla tid. Nu ligger iaf basen som den ska och bilderna har fått sin rätta plats, men jag kommer fortfarande pyssla med detaljerna. Ganska roligt är det, så länge allt sköter sig logiskt haha. Jag kommer så långt det går försöka sammanföra sidorna till en enda, jag gillar när det är samlat!
De äldre inläggen kommer som sagt föras över här allt eftersom, nu har de var och en sin plats iaf och får vänta på att jag får extremt långtråkigt någon dag. Det jag vill säga är, läs inte dem alltför noga just nu ;) Välkomna hit iaf :)

Att gå sakta framåt blir det även för Tira ett tag då hon markerar ömhet i sin högertass fram :( Hon stödjer sig på den och hoppar aldrig på tre ben, men man ser att hon inte gärna lägger tyngden på (hon håller liksom benen fritt från tyngd framför kroppen) och när hon går så doppar hon lite med huvudet. Hon ömmar om man trycker mellan trampdynorna mot benen eller om man trycker "ihop" tassen. Såhär har hon varit sedan i onsdags lunch då vi var ute på en gräsplätt och busade.
Idag talade jag med veterinären men de sa att vi kunde avvakta tills efter helgen om det inte blev sämre. Och då vila utan en massa spring såklart.
Hur skulle ni råda oss? Vad har ni för erfarenheter av ömmande tassar och lättare hälta? Man har ju hört om många greys som bryter tår eller som får korsband avslitna :o Hur har det visat sig på era hundar ni som råkat ut för det?

Här kommer lite bilder från de senaste dagarnas lugn där häng i soffan har avlöst sköna stunder ute på någon gräsmatta. Notera särskilt "russel-öronen" på tredje bilden <3

     

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej tjejen... Har hon brutit ngt så skulle du se att hon var ordentligt svullen men är hon inte det så kan du ju kolla så det inte är ngt i trampdynorna... Brukar kunna vara en klassiker.. Har dom trampat in en sten eller liknande så ser man oftast en liten prick som är det pyttepyttelilla hålet... Pussa lilltjejen ifrån Chippen...



Kram

2009-05-10 @ 21:49:33
URL: http://ettgaletliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0