27 april 09 - Söndag på Åkers Kanal

Igår lånade vi en bil och åkte som sagt upp till Sthlm och Åkers Kanal. Det var träning för en hel massa vuxna greyhounds och unghundar innan alla små ynglingar inklusive Tira fick komma till. Kul att träffa alla er som jag träffade och pratade med, vi kände oss välkomna hela långa dagen!


Det var VARMT när vi började åka på sena förmiddagen, vi hade en bil som vi annars inte brukar låna och där sken solen såklart rakt in i bagageutrymmet  Ingen AC i bilen som är av äldre modell och nervevade rutor som räckte bara så långt för att kyla. Tira och jag delade vatten såhär över sätena när hon inte låg ner i den lilla skugga som där var, och vi hoppades nog båda på en skuggig plats när vi kom fram

Tira blev taggad när hon såg hare och hundar springa förbi varv på varv, det var som om ny energi kom fram där i skuggan under tältet som de satt upp.







För bara några dagar sedan hittade jag en kull greyhounds på greyhound-data som jag föll pladask för, jag minns att jag satt länge och var totalcharmad av deras skojiga fläckar och roliga teckningar (Kan ni tro jag är lite svag för sådant? ) Lyckan var stor när jag helt plötsligt står öga mot öga med två stycken av dessa parvlar. Här på bilden Marinas Maya, som var där tillsammans med sin pratige bror Tropical. SÅ galet söta! Vill ha vill ha! Deras mor Playa Negra de la Garita skulle ta en tur på banan så vi stod alla tillsammans och såg henne susa förbi.


Här tror jag dock att det är bl.a Rocket Baby i blått som springer, om jag inte minns helt fel! Kolla de lårmusklerna! Hennes husse och matte från Racing Neftus var så goa och jordnära, Tira verkade vilja följa med husse där hem på stört såna mysiga klappar han delade ut


Såhär kan det se ut när en greyhound är som mest fokuserad på haren Här Zlatan i sitt esse!








Inne på området fanns en liten liten björkdunge där hundarna rastades och promenerades, den var bara så charmig och trivsam på något sätt. En stig hade gåtts upp efter år av upp&nedvarvningar och jag tyckte nästan man kunde känna både förväntan, seger och nederlag där mellan de smala trädstammarna. Tira och jag stolpade runt som de nykomlingar vi var, utanför stigen och med bajspåsen gåendes bort ifrån papperskorgen. Nåja. Vi hade det mysigt och lungt där i dungen och det tror jag var huvudsaken



Det här är Chippen och Trasan! De hör hemma med matte Eva som jag följt via hennes blogg nu ett tag. Vilka killar Eva har, snyggast på hela området! Trasan kom ju t.o.m med en domares utlåtande om det.







Trasan i bus med storebror! Följ dem på Evas blogg!








Tira får..i-mun-pussar? av tonåringsChippen <3 (Fast egentligen tycker jag det ser mer ut som om hon tar för sig av hans vackra nos...och vem kan klandra henne för det? snyggChippen )







Dagen blev lååång och med 2 h fördröjning från tidsplanen. Men det var himmelriket att få se så många greyhounds på ett och samma ställe Bilden sammanfattar oss två på hemfärden ganska så väl, rätt blanka va? Detta trots att husse var inne och köpte marsipanpraliner i Hummelsta, Mums!





Kom förresten på att det nog var jag som stövlade runt med Tira i koppel hela dagen och att husse inte fick hålla i henne en enda gång, AW. Matte vid rodret. Han fick iaf köra ett utav släppen med släpharen...(fast jag tror jag stod brevid och la mig i?). Är jag så kontrollerande?
Nästan iaf så jag kan bortförklara det hela med att han höll i sin kamera hela tiden Det är ju han som har tagit alla bilderna här ovan, förutom den första Tack för lånet!

Och alla ni som vi träffade på, vi ses säkert igen!
Imorrn fyller Tira 8 månader, så då blir det till att fira lite!
Hej från oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0