Tillbaka!

För nu börjar jag få dåligt samvete över bloggen som går så på tomgång! :) Kvalitetstid med djur och bättre hälft har verkligen blivit hårdvaluta och prio här när det varit, och fortfarande är, fullt upp med tentor, flyttkartonger och ofärdiga nya rum att inreda, tapetval och kval, massagekurs, sambon som går företagarkurs om dagarna och ett allmänt tidspussel. Mitt i allt har dock något väldigt bra skett: charmörskan Banka har gjort intåg i familjen!
Vi hämtade Banka sent en kväll för tre veckor sedan i princip såfort vi fått in den sista flyttkartongen och ÅH! Det har gått bättre än vi någonsin kunnat ana mellan Tira och henne! Banka är nog allt som är gott här i världen och hon tror gott om hela världen. Detta tar hon med sig i allt hon gör och tänk vad ett osårat hjärta kan tillåta sig älska och bli älskat <3
Tira och Banka har funnit varandra jättefint, de både sover och busar ihop, buset kom från dag 1 och myset någon dag senare. Igår trampade Banka den berömda massagen på liten greyhoundmage för första gången, och idag fick Tira del av Bankas stortvätt över hela ansiktet ;) Tira å andra sidan är lugnare numera när hon är ensam hemma, plockar inte fram underliga grejer som hon ibland gjort innan :) Klart det är trevligare med ett levande väsen som sällskap när man ska vara själv! :) Hon är så otroligt lyhörd och försiktig i bus och har ett helt nyfunnet tålamod. Med Banka busar hon faktiskt löst med munnen, även när det är som busigast, vem hade kunnat ana att Tira hade det i sig! ;)
Tänk att man fick bli matte till både den mest speciella greyhounden OCH den mest speciella katten som kommit ens väg i livet, det är lyx!
Bjuder på en hög bilder med den röda soffan som tema

och så två filmer
Massage a'la Banka
(noteras bör att Bankas klor klipptes idag då de var rätt vassa, filmen är från igår och detta kan nog delvis förklara Tiras underbart skeptiska min haha)

och Tvätt a'la Banka

Bus utlovas också på film någondag!


Kartongerna står fortfarande ouppackade, tapeterna är fortfarande inte valda och jag är så djupt inne i människokroppen man kan komma, men jag har faktiskt saknat att blogga!
Ikväll/inatt ska vi troligtvis upp till ridhuset för en busstund med SalukiFrode i sanden, så det är möjligt att nästa inlägg kommer inom snar framtid ;) Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åhhh, hon tvättade ju verkligen grundligt!!! Vad roligt att se :) Leon har också börjat småtrampa lite grann och...jag tror han kommer bli könsmogen snart...Kan dröja nån månad, kan dröja sex, vi får se :)

2009-11-26 @ 17:27:00
URL: http://yenzan.blogg.se/
Postat av: Josef

awwwww, hur sött är inte det där på en skala.

2009-11-26 @ 19:16:01
Postat av: Nezumi & gänget

Åh herregud!, jag dör! Tänk om man kunde få Dimma att bete sig sådär med en katt! drömmer Men jag tror det är kört. Med silvertejp om nos och med ihopsurrade ben kanske Banka skulle komma undan utan större skador men...jag är skeptisk. Jag vet ärligt talat inte ens om jag vågar ta risken. Hon är galet fin lilla Banka! Bra val! KRAM!

2009-11-27 @ 11:33:22
URL: http://nezumi.bilddagboken.se
Postat av: Sabina

Åh vad skönt att se att ni är tillbaka =)

Och vilket underbart sällskap ni har fått i familjen. Mina långnosar vill ju inte ens ligga i närheten av varandra och att inte ha ihjäl en katt, den tanken finns inte i deras hjärnor...

KRAM från oss i Lund

2009-11-27 @ 16:51:20
Postat av: Agge

Underbart att se! Tänk om Öga kunde förstå hur mjuka och goa katterna är... Mina (2 katter) kan ligga i samma säng med henne, det är ok, men så fort de kommer gående och är för nära hennes huvud så börjar hon att morra lite grann. Dock så säger hon inget om hon byter ställning i sängen (ligger alltid i min stora säng med duntäcke och kuddar) och då råkar hamna med huvudet i närheten av där nån av dem ligger...

Såg att du skulle jobba på mässan på söndagen, själv har jag pass på lördagen, men det finns väl risk att man åker ner på söndagen också så vi ses kanske - om inte, ha det bra / Mvh Agge

2009-12-01 @ 21:47:33
Postat av: Martina

haha . älskar "rasp rasp rasp", när kissen tvättar tira

2009-12-07 @ 15:22:36
URL: http://liamhosmartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0