Rast

..kan man nästan kalla de busiga hundstunderna i skogen nuförtiden. Sköna break i pluggandet för min del ;) På senaste tiden har vi ofta haft sällskap av ytterligare en långnäsa alltsedan vi snappat upp storgosen Lakrits som stadsbo. Igår var det dock dags för en ny skogsbusbekantskap! Äntligen, vågar jag nästan tillägga, då vi mattar har gått om varandra i planeringen rätt länge och aldrig kommit till skott ;) Igår blev det iaf äntligen dags för en promenad med Peanut! Pnöten är från en nerlagd kennel(?) som legat inte så långt härifrån, Cactus racing. I efterhand har det visat sig att Torbjörn och jag faktiskt var på kenneln kort efter det att Peanut flyttat vårvintern 08, i ett fotoärende :) När vi sedan träffade Erika och Pnöten en gång uppe i ridhuset den sommaren, så var det av en ren slump. Efter det har vi som sagt aldrig fått ihop en träff igen utan vi har mest träffats on-the-run :) Men igår korsades så våra vägar! eller skogsstigar eller vad man nu ska kalla det ;)

Peanut är i sättet en lite försiktigare dam, inte helt trygg i hundar som kommer upp hastigt bakifrån, detta pga tråkiga upplevelser på banan. Man ser på henne att hon så gääärna vill rejsa och busa, men att hon dämpar sig själv. Men hon riktigt bubblar av sprall där under och jag hoppas det blir fler promenader ihop! Bara under denna korta tiden kunde man se att hon smälte och visade tillit till piraten och jag hoppas hon kan få växa ytterligare! På ett annat sätt är det också nyttigt för Tira att inte bara få lek i hundsammanhang, och det är verkligen hög mysfaktor att se hundar bara strosa och nosa stigen fram :)
Matte Erika ville väldigt gärna få ihop en dag på kappbanan med oss också, kika in hur Peanut tar den miljön. Så om inte imorrn så skall vi göra tappra försök att få till det framöver någongång :) KUL!
Nu ska jag se om det kommit ut resultat från Åkers, idag har alla tummar hållits för många! Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Anki

HAHA va sööt hon var den där, och så fruktansvärt lik in sötanöt Jojjan :D Jag önskar en annan hade andra greyhound kompisar :)

2009-10-11 @ 12:29:34
URL: http://cutecherryann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0