"Ledighet"

..till på onsdag och jag befinner mig i Västerås över helgen! Här läser jag och njuter av trädgård och familj. Spenderade tid på biblioteket igårkväll på väg hit och fick tag i flera kursböcker, weehoo! Saknar min lilla pirat och min stora rövare här, men de kanske kommer under morgondagen om de inte gör slag i sina stockholmsplaner :) Husse och Tira är ju dagliga kumpaner nu när jag går i skolan och jag är så glad över hur väl Torbjörns "arbetsbrist" och min skolstart klaffade i tid, Tira har aldrig blivit lidande! Deras relation blomstrar och jag får släppa på huvudansvaret...lite kontrollfreak som man är så är det mycket nyttigt ;) Nöjd är jag också över att skolan inte är varje dag utan bara 2-3 dagar i veckan. Och att det är så kul och intressant som det är! 2 veckor har gått nu och jag stortrivs!
Tira är i sluttampen av sitt löp, 3 veckor på måndag, och hon har varit så otroooligt kärvänlig, och trött löpet igenom. Gosar, gosar och sover tätt intill och nära i sängen (kanske beror på att vi bytt upp oss från 120 säng till 160 och att hon nu får riktig plats ;)). Lek och bus är hon som vanligt öppen för när det bjuds och hon har kutat som en galning på vårat nya favoritfält när vi gått dit!


Imorgon kikar jag (och de härifrån som vill) förbi Västeråsbanan när de har tävling! Tänk vad mamma och pappa bor lägligt, 4 km till banan känns liksom inte som något avstånd att tala om ;) Såg att Stina kommer med några av sina vovvar som ska tävla, och så ska jag försöka få en skymt av den där lilla lilla tiken Alamo Gold i verkligheten, mamma till både Kimchi och Bebis som jag med fröjd följer på nätet :) Ska bli kul!
Sist jag var här i Västerås och hälsade på, tog vi också då en tur till banan och där fick Tira och jag träffa på underbara Blända, Tiras halvsyrra! Tror aldrig jag träffat på en gosigare, coolare hund - som valp dessutom. Där invid banan och alla ystra hundar, låg hon och chillade och fullkomligt klättrade upp på en om man kom nära. KÄR!


Här är fler bilder från förra gången vi var i Västerås, i augusti. Är fortfarande så himla paff över hur bra Tira smälte in i den plötsligt stora bostadsytan och ökade folkmängden (7 vuxna och tonåringar). Som om hon inte levt annat. Hon charmade sockorna av pappa, fixade egentid och lugn och ro åt sig själv, och var fri och galen i trädgården.. ;)


Hoppas min duett kommer imorgon för repris! Ha en fin helg!

Kommentarer
Postat av: Anki

Oj vilken vacker greyhound! Helvit har jag nog aldrig sett :)

2009-09-12 @ 11:52:28
URL: http://cutecherryann.mittspejs.se
Postat av: Jennie

Vilka härliga bilder! Hoppas ni har en riktigt trevlig helg! Stora kramar <3

2009-09-12 @ 17:04:34
URL: http://yenzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0