Utställningsrapport!

För första gången bloggar jag utanför hemmets vrå! Sitter på universitetet, i en trevlig avsides soffgrupp, lunchar och surfar på deras trådlösa nät via min bärbara dator, mycket trevligt! :) När man ändå har lite fri tid mellan föreläsningar och annat kan man ju känna sig som hemma likaväl ;)
Lite snabbt om utställningen i söndags! Tira blev som ensam juniortik i kappklassen, utslagen när hon ställdes mot bästa juniorhane! I sitt första motstånd alltså ;) Men hon hade superfin kritik, och hon var jätteduktig hela långa, blåsiga dagen som blev förskjuten flera timmar över förväntad tid. Med löp i kroppen pep hon väl kanske lite mer än vanligt hihi men kunde ändå slappna av för det mesta och gosa på filten <3 Väl inne i ringen var hon också jätteduktig, bushoppade minimalt och först mot slutet. Tror faktiskt det var jag som var mest urblåst och trött efter kylan för jag glömde i princip av allt jag tänkt hålla koll på ;) Hon blev tex inte uppställd av mig utan fick stå som hon behagade :) Bilderna Torbjörn tog på oss värmer i hjärtat, de utstrålar glädje och inte alltför stort allvar. Trots att jag var otroligt trött, nästan grinig och mest ville få det hela överstökat ;)
Kritiken:
Mkt feminin o söt tik på 1 år. Korr. huvud.
Korr. öron    bra nos.
Kunde önskat ngt rakare rygg. Bra vinklar. Fina tassar, bra svans. Mkt fin päls o tilltalande färg.
Gott pigment.


Hjärtat. SÅ stolt!




Tycker det var extra kul att två "kossor" ställdes mot varandra i BIS-junior finalen :) GRATTIS Valle, Hannemoon Moondragon, till din vinst!
I Öppenklassen blev Poppie BIR, och bästa hane och BIM blev Mr Shaggy! (otroligt pampig hund).

Nu måste jag rusa till föreläsning!
Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Lillstrump och Ville Whipp

GRATTIS till er!



Jag håller med, avspänt och roligt ska det vara. Det syns nog lång väg på mig & Ville att vi är nybörjare bland dom uppsnoffsade hundarna och mattarna/hussarna som kurar i sina utställningstält.. :P



Kram o vov från Borlänge

2009-09-03 @ 22:54:28
URL: http://lillstrump.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0