Nu-vardag

..för min del består ju i måndag-fredag-praktik 8-17 och därmed radikalt minskad tid med hund och karl, GAH! En vecka till sedan får jag tillbaka mitt liv, pust, snacka om att man är bortskämd med fritid och hundtid. Gillar INTE att vara upptagen med jobb när andra saker uppfinns i min eller andras spontanhjärnor, och lider av att få känna kopplet i handen först precis innan läggdags :( Men det är bra träning för min arbetsmoral..och jo, bara en vecka kvar ;)
Som ett rabiat barn har iaf jag/vi proppat denna helgen full med utflykter och roligheter för att kompensera haha.
Igår var vi en heldag hos älskade Katta med familj i Västerljung utanför Trosa. Katta är ordförande i NNL och hela familjen är världens varmaste människor och vänner. I familjen finns två lurchers, Kola och Chayenne, och så lilla spanieln Diesel. Energi, skratt och hundbus i en salig röra. Just i detta nu väntar familjen hem både pappa Gösta från Usa och så greyhoundtiken Pärlan från Irland, som dem ska joura genom föreningen..Lilla pärlan som Katta var med och tog in när hon högdräktig och skabbig kom under vård och inledde sin väg mot en egen familj. Nu har hon fött upp sina valpar och tagit till sig omvårdnaden och är redo, inte för kennelliv såklart utan för livet i en familj! Både Gösta och Pärlan skulle kommit i torsdags då askan från Island satte käppar i hjulen, sån himla otur! Så fort som möjligt kommer dem nu, och jag kan inte tänka mig en bättre familj att "komma hem till". Vi längtar redan tillbaka till Stationshuset i Västerljung, och kommer snart tillbaka!
Idag blev vi hundlösa hela dagen och beslöt oss för lite egentid och shopping i Örebro, utan en tanke på vovvar med i bilen eller tid att passa. Jag förbestämde att jag skulle stå för hela dagen och riktigt skämma bort T och hade inte alla frisörer haft stängt så hade han kommit hem med en ny frisyr att matcha nya brallorna. Nu fick det vänta ;) Till Tira kom vi hem med massa korvar Klass-foder och det var p o p u l ä r t  nu till kvällsmaten vill jag lova! Köpte lite på infall, men har alltid gillat tanken att ge lite färskfoder till maten :) Under dagen dök det upp ett MMS från hundvakt Jocke med bild på Cash i soffan! PREMIÄR! Han har verkligen hittat hem och jag blir nästan tårögd :) Och tänk om han velat ha skinnsoffa hela tiden och bara gått och väntat haha! Är så glad att han hittat upp till bästemöbeln.
Ikväll gjorde vi sedan formellt hembesöket för NNL's räkning hemma hos Stina och Jocke haha, kändes lustigt då vi umgåtts så mycket redan och "sett allt" :D Åh, det känns bara bättre och bättre allting, om nu det ens är möjligt. Både Stina och Jocke är supertrevliga och sådana människor som det inte någonstans känns som ett måste att ha kontakt med. Att de blir med greyhound är ju bara bonus! :D
Nästa söndag åker Cash och Tira med dem ner till Linköping för att träffa Stinas familj och presentera honom för familjens hundar och se om de funkar ihop. Jag bifogar filmklippet här nedan tillsammans med min fulla övertygelse om att det kommer gå utmärkt ;) Klarar man att vara Ghandi även invid en övertrött jäkel-Tira, då klarar man nog det mesta ;)

Nu ska vi avsluta helgen med Shutter Island och ostbågar! Imorrn är det näkontakt med handescinficering och demens igen, vi hörs på andra sidan!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilket tålmodigt tuggben du har hittat, Tira! :)

2010-04-19 @ 09:12:11
Postat av: Eva

Oj här var det omplceringar på hög nivå.. =)



Förstår att Tira gillade färskfodret, ett litet tips bara tänk på vilket färskfoder.. =)



När kommer ni hit upp då? ;)



Kram

2010-04-20 @ 09:31:16
URL: http://chitra.cybersite.nu
Postat av: Lisse

Vilket go hjärta! En riktig go bit :)

2010-04-22 @ 08:03:28
URL: http://greydobs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0