Fastnaglad

Lösnaglar ska visst vara beroendeframkallande enligt många så lagom till bröllopet igår kände jag tvånget att utmana ödet! Köpte ett billigt hemma-kit och limmade på mig dem i panik en kvart innan vi skulle vara i kyrkan (!) och nu sitter dem där. Från både Tira och Banka får de klart godkänt medan sambon ratar dem helt..änsålänge..kanske måste klia även honom medhårs ;) Och var står jag någonstans, i kampen mellan vad som är praktiskt och vad som är snyggt?
Jag kan inte skriva sms normalt, eller använda knapparna på mobilen en i taget öht. Kan bara knappt få i och ur linserna utan att rispa hornhinnan. Känner mig dock idag osedvanligt fräsch i kläder som vanligtvis sprider sunk-aura kring sig...Jag kunde inte plocka katthår när det kom i maten och jag kan inte ta ur minneskortsatrappen ur laptopen för att ladda in bilder från kameran. Men jag älskar ljudet av naglarna mot tangentbordet..
Visste ni förresten att man äter chips snyggt och mindre slukande med lösnaglar, värsta bantningsknepet!
Jag gissar på att den slutgiltiga domen kommer någonstans mellan kvällens dusch och morgondagens blåbärsplockande och städning, beroende på hur dessa aktiviteter passar ihop med de långa plastiga. Eh. På tisdag är de väck hursomhelst, då är det dags att jobba igen och mina naglar måste vara praktiska.
Kommer av nämnda skäl inte åt någon bild från bröllopet så bjuder på en av vecko-gammal sort. Ta bort Tira (som hade pyjamasparty hos Cash) och lägg till naglar så kunde den varit från imorse..eller alldeles nyss ;)
Hoppas ni haft en lika bra helg som jag!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Det verkar lite begränsande;) men kul att känna sig flärdfull i vardagen ibland, gick man jämt sådan känns det ju inget xtra. Spara det till då och då tillfällen!! Skall du ner till Simrishamn på kapp-EM?Bara njuta som publik kanske;)

2010-08-11 @ 11:30:50
URL: http://vinthundsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0