Rynningeviken!

Direkt efter jobbet igår åkte jag och Torbjörn till Örebro för att möta upp Josef och kika lite närmare på Rynningeviken, ett naturreservat bara några kilometer från Örebro city. Jag har faktiskt aldrig varit där, men jag måste säga att jag är helt frälst! Strandängar, beteshagar, strandskogar och grunda vassvikar som man vandrade runt bland på långsträckta snirkliga grusgångar. Här häckar många fågelarter om våren och eftersom det är ett naturreservat fick lillpiraten snällt gå kopplad hur inbjudande miljön än var för lösgående ;) Jag fick känna på kaveldun för första gången i mitt liv (de har alltid varit utom räckhåll de rackarna) och biobesöket vi tänkt till kvällen rann ut i sanden, man kunde inte riktigt slita sig :)
Rynningeviken ger ännu ett plus för Örebro, ett tungt sådant. Tänk att få cykla längs de härliga grusvägarna med Tira en vacker eftermiddag <3 Helt perfekt!
Eftersom det var två fotonördar Tira och jag promenerade med så hamnade vi på kort också, bilderna nedan är alla fotade av Torbjörn (< nu även på facebook!)




Josef, bra initiativ till utflykt! Mera mera!

I Arboga är det nu Medeltid igen, de årliga dagarna är här med mycket fest, stoj och umgänge! På fredag ska jag vara prinsessa i ett riddarspel, på lördag flyr iaf jag medeltiden för Åkers Kanal (om vindarna vill) och på söndag blir Torbjörn och jag bortskämda och bortförda till Smultronstället! Ni vet, glassälskarnas Mecka! Tokiga ni, Josef och Jennie, tack tack tack :D
Min laptop har förresten vrickat sig efter ett fall och är nu helt orkeslös, ja faktiskt död :( Så, om det dröjer mellan inläggen här så har jag nu en giltig anledning! :D Har iaf redan börjat spana på en ny knäslav, skolan närmar sig med stormsteg och utan dator kommer man inte långt! So long!
Och..åk till Rynningeviken förresten!

Kommentarer
Postat av: HannaH

<3 Medeltidsdagarna

2010-08-15 @ 02:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0