Sammanfattning

Inte en endaste bra bild hade jag att sakna i kameran som inte gick att tömma under Örebrovistelsen!
Det här är iaf Tira och Liam från i måndags, och jag ville mest visa att det finns storleksskillnad dem emellan! :D

På tisdagen dejtade Tira och jag två andra whippetpojkar, från Örebrotrakten. Ozzy och Yoda skall omplaceras då husse och matte separerat, och å föreningen Hittehunds vägnar gjorde jag en första utvärdering, tog bilder och filmade :) Ozzy är snart 3 år, Yoda 6 och de är varandras raka motsatser. Ozzy den keliga, kontaktsökande, något osäkre och känslige och Yoda den totalignoranta, envise, robuste och tålige. Ett roligt par :) Håll utkik på Hittehunds sida där de dyker upp inom kort!

Ozzy & Yoda

Sent igår kom vi hem till Arboga och hänget med Leon, TV och Örebro var slut för denna gång. Han blir bara modigare och modigare den där Leon, nu får Tira sniffa rump och det kan lekas med hennes svans inom synhåll :) Så roligt! Tv-träsket fastnar jag lika hårt i varje gång och det är rätt skönt att inte ha Tv på hemmaplan :) Den här veckan har Tira och jag också blivit riktigt tjenis med en Kötthandlare som ligger runt hörnet från Jennie&Josef. Han säljer nämligen inte märgben och "puts" normalt, hade aldrig hört talas om att man kan ge det till hund men när veckan var slut hade jag nog övertalat honom att sätta ut en skylt :D Fick köpa ett par kilo märgben för en tjuga och vi var in titt som tätt och köpte köttslamsor. Perfekt! Örebro, vi ses snart igen!

 

Ikväll väntar vi foderleverans hit till Arboga, och ett foderbyte står inför oss. Med förhoppning om bättre tassar, mindre 2or och bättre tandhygien hos lillpiraten. Tira har älskat de provpåsar vi fått av det nya fodret och tuggat noga! Kulorna är mindre och det har tagit henne säkert 4 minuter att äta färdigt en skål, jämfört mot det gamla fodret som åts upp på knappt 1 minut :) Spännande är det! Våra vänner Tarik och Senada här i stan byter också foder och får det levererat samtidigt som oss. Senada och Tarik bor på vår förra gård och har en ettårig amstaffkille, Rocky, som Tira lekte med ett par gånger förra sommaren :) Nu till februari väntar de hem denna sötnos, en lillebror till Rocky! Vi är hemskt slarviga på att ses, men med en valp att träffa så kanske man skärper sig?! ;)

Ha en trevlig början på helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0