Katt och..greyhound

Ni minns kanske att jag såg Milo som kattvan? Nå, får nog modifiera det lite. Han sköter sig exemplariskt, och han kommer kunna bo med vilken katt som helst, utom Banka..

Banka är ju inte som andra katter när det kommer till hundar, det har ni säkert förstått efter att ha sett filmklippen på Tira och henne ;) Hon busar hårdhänt och gillar tuffa tag! Nu har Banka blivit trygg med Milos närvaro och har börjat uppvigla på sitt speciella kärleksfulla sätt till bus, dvs närkontakt.. och det uppskattar inte Milo. Om dagarna går det utmärkt och han kunde inte bry sig mindre om henne, men så fort vi släcker lampan och ska sova kommer Banka i sitt esse. En gång vaknade vi av världens skall och då hade hon såklart varit och touchat honom, stackarn ;) Så inatt märkte vi att Milo liksom låg på helspänn och gjorde morrgläfsiga utfall såfort han fick se henne i ögonvrån. Följt av ynkliga gnäll ;) Han har utvecklat nattlig skräck för den lilla svarta faran. Så fr.o.m. nu så får Banka vara instängd i arbetsrummet när vi sover så att Milo får ro och inte börjar tro illa om alla katter, och så får det vara..tja..tills Milo funnit sitt egna hem. Vi vill ju inte förstöra hans utmärkta kattvana!

Känns snopet att detta skulle bli det avgörande för Milo hos oss, men Banka var här först och hon gör ju inget fel, det är ju bara som hon är till sättet. Ett sätt som är älskat av Tira och oss, men ingen hit alls hos Milo-pojken. Tänk att jag inte ens reflekterat över att det kunde bli såhär. Var så inställd på förhoppningarna att han inte skulle attackera katten, när det egentligen blev tvärtom. Klart inte alla hundar kommer gilla Banka-fasoner när jag tänker efter...


Kommentarer
Postat av: Dimma

Jag kommer och hälsar på. Jag lär Banka vad som händer om man mopsar mot en greyhound. Milo kommer aldrig mer ha kattproblem. Jag tar betalt i korv eller blodpudding.

2010-03-29 @ 18:48:48
Postat av: Petra Meyer

Jag kan hjälpa till - gratis.

Taggie

2010-03-30 @ 17:30:05
Postat av: Pååpy

Jag kan BETALA för att hjälpa till

/Pååpy

2010-03-30 @ 17:46:29
Postat av: CatFight AB

Vi har reserverat tid för uppfostran av Eder katt på onsdag förmiddag. Företaget innehar ej F-skattesedel.



// oleg. kattpryglare Westlyn Magic & Quliqa Schnappi

2010-03-31 @ 12:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0