Hittepå

..tror jag bestämt man letar alldeles extra efter i tentapluggstider..
I all min ledighet har jag idag distraherat mig med:
-en fyndrunda på Röda Korset runt hörnet...En sladdrig nallebjörn för en tia, och en tjocketröja för två tjugor blev resultatet. Nallen blev ögonlös och tröjan invigd, båda på direkten.
-en picknick med karln i Bergmansparken precis som på den gamla goda tiden då han jobbade på Granngården <3
-en löprunda (?!) i motionsspåret. Här riktigt lyser desperationen igenom haha, har väl inte motionssprungit sedan 9an..Det var rätt skönt ändå, inte min favoritmotionsform - jag är sådan som helst går på pass, men skogen är ju gratis ;) Funderar på att sätta upp tumregeln att träna kondition de dagar Tira vilar, känns inte som hennes aktiviteter gör max för ens eget flås alltid, så självmotionerande som hon är den räkan :)
-ett stycke kamelsafari. Cirkusen är i stan och det var ju ytterst nödvändigt att Tira skulle kameltränas..eehrm. Underliga djur är dem ändå, och stora! Tira gjorde tallriksögon och mycket tveksamma närmanden haha. Tillsammans fixade vi iaf ihop en halvtimma undan böckerna där vid kolosserna ;)



Foto: T. Skogsberg

Imorgon blir det universitetet en sväng på eftermiddagen, sedan kommer mannen och lillsnöret den vägen och hämtar upp mig till Örebros veckoträning. Undrar hur man ska låta tösen springa denna gång? Funderar på att köra kort genom öppen box..men skulle säkert kunna stänga boxen om vi ville, hon springer likasåväl :D Åh. När vet man att det är dags att stänga boxen? Finns det tecken man ska kika efter eller är det bara att kasta sig ut?
Efter träningen åker vi sedan ytterligare lite inåt landet och hämtar ett lass färskfoder jag beställt av en återförsäljare där. Äntligen ska jag få köra det färskfoder jag helst önskat, Vom & Hundemat! Även Tiras favorit!
Sen..ja, sen måste jag väl plugga fram till lördag..och det ska jag! Återkommer!

Kommentarer
Postat av: Agge

Kamelsafari, underbart Sanna! Nog den bästa ursäkten jag hört på mycket mycket länge :-D

2010-05-09 @ 20:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0