Lida!

Idag är det dag 4 som jag är riktigt insjuknad.. Och ja, såklart är det i valpsjukan!
Den här gången är det faktiskt inte greyhounds, utan det är min nya fascination för modellen mindre som har gett mig denna rejäla feber. Whippet..
Det började pyra och puttra inom mig redan från första dagen på Västeråsbanan, massa trevliga whippetmattar och hussar finns det där och såklart minst lika många whippetar, alla i en stark gemenskap! Sjukan tog fart när en liten blå valp satt och flummade i mattes knä mitt framför ögonen på mig, och den har nu i dagarna nått nya höjder när jag för hemsidan sitter och skriver in alla vovvar, får inblick i "whippetvärlden", följer länkar in på hemsidor och läser mig i fördärvet. Att kunna kombinera rundbana med..utställning? Whippetrace? Lurecoursing? Jag kan inte riktigt förklara mig, men jag är så nyfiken på att ta del av det hela..
Inte blev det bättre av att jag häromdagen hittade till AxRace's hemsida och fick se att de väntar smått nu i maj..mellan dessa två skönheter..


Benji och Java. (Bild lånad av Axrace)

Svart är min absoluta drömfärg på whippet, jag gillar att parningen har "nytt" blod från utlandet, jag kvider av att valpningen är så snart och då vad underbart det skulle vara att visa en valp en högsommarvärld till att börja med..
Jag känner mig nästan kroppsligt sjuk så mycket vill jag! Vill stampa i marken för att få börja resan nu, för att höra av mig till Torsten och Inga-Lill och bara veta mer! Men Torbjörn lägger i backen tyvärr, och jag behöver såklart honom med i beslutet, inte minst med praktisk hjälp i sommar då jag faktiskt ska jobba. Ville han så skulle vi kunna, han ska ju arbeta ute i fält med sitt företag, i friska luften på äventyr i spinnandet av ett kontaktnät, med Tira som sällskap. 1 hund/2 hundar. Allt skulle vara möjligt..men vad gör man när den andre inte vill?
Jag läser att Axrace'arna kommer till Västerås på Whippetracetävling på lördag..kanske ska man ta sig dit? Säkert en jättedum idé!

Kommentarer
Postat av: Eva

Att ha en Whippet är ju inte som att ha en liten greyhound det ska gudarna veta... Thihii... Thina har varit på den inslagna världen och jag vet att hon ångrat sig bittert... ha ha ha.. En whippet är en tok i litet format! ;)



Håll fingrarna i styr!!! Kram

2010-05-12 @ 07:56:12
URL: http://chitra.cybersite.nu
Postat av: jocke

hej förlåt att ja inte skrivit till er men vart sängliggande i snart en vecka... jätte roligt.

skulle ni skaffa en mini tira:)de skulle cash gilla

vi kanske skulle kanske kunna ordna en date i veckan?

kramar cash me familj:)



2010-05-12 @ 20:37:14
Postat av: Elin & Ville Whipp

Tänk att det jag ville ha först och främst var en helsvart Greyhound. Sedan kom Ville i min väg och jag förstår din förtjusning både för Whipp och SVART!!! <3 Aaah. Jag är också bäbissugen, Villes uppfödare väntar valpar och hela världen känns det som. Helst av allt tänkte jag försöka få en son efter Ville då han såklart är världens goaste och gladaste hund som finns. <3 Ni måste träffa honom..! Vov och kram från Borlänge

2010-05-16 @ 11:54:54
URL: http://lillstrumpleo.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0