Sandtag på väg!

Vi är äntligen med hundbilbur! Tira blir ju som galen vid banan och klättrar runt i hela bilen förbi nät och skynken och blir tillslut helt slut, så nu tog vi raska steg mot vårt burköp! Vi hittade en bur igår på blocket och idag åkte vi och köpte den hos en familj mellan katrineholm och nyköping, den är perfekt! I aluminium, snygg och lättviktare. Kunde kanske varit 5 cm högre, nu kan Tira stå upp, dock inte se ut så mycket - vilken olycka tycker hon själv ;) Hon fattade iaf snart att ligga ner är grejen och det är huvudsyftet, att spara på krafterna tills äventyren börjar på riktigt!
På hemvägen stannade vi på fotoexpedition vid flera fornlämningar och sedan guldkantade vi det hela med ett stopp vid ett sandtag! Tänk vad jag varit avis på alla som haft nära till och kunnat träna i Jordbro, och nu äntligen hittade vi ett eget på iaf lite närmare håll. Vi såg det redan på ditvägen, ca 1 timma härifrån. Jag låter nog bilderna nedan tala för sig själva ;)
Vi har haft en underbar eftermiddag i ett sommaridylliskt Sörmland!






Foton tagna av T. Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh vad fina ni är! Saknar er! Vill också ut på äventyr. Och du, vid de mest oväntade tillfällena blir jag alldeles full med sorg i hjärtat över att en era i mitt liv snart är över. Men vänskapen kommer ju bestå vart man än bor såklart. Hoppas vi hinner umgås o få många fina dagar ihop i sommar!

kram!

2010-05-21 @ 22:15:37
URL: http://yenzan.blogg.se/
Postat av: Eva

Halloj!



Åhh vad skönt hon ser ut att ha det i sanden... Att alla greyhounds älskar sand är ju underligt tror det ligger genetiskt.. =)



Chippen har varit på banan.. Mmm... Vilken dag vi haft! Kolla in bloggen så ska du få se på roliga besked....



Hoppas att vi kan ses snart!



/Kram Eva

2010-05-22 @ 21:04:26
URL: http://chitra.cybersite.nu
Postat av: Agge

Hon ser så otroligt nöjd ut, vilken vinst att ni hittat ert egna lilla? sandtag.

Ser också att jag gillar er nya bil, har en likadan fast med gas-drift ;-)

2010-05-22 @ 21:42:00
Postat av: HannaH

Grattis!



Själv sitter jag och funderar lite på att köpa en bur till Wille.

2010-05-23 @ 12:45:55
Postat av: Therese, Pååpy & Dimma

En dejt i jordbro i sommar? JA! Jag vill se Dimma racea med Tira där :) Pååp får jag ställa under ett parasoll.

2010-05-26 @ 14:26:18
Postat av: Torkel Spinnare

Pååpy kan väl vara ett parasollställ?

/Ett Facebook fan

2010-05-27 @ 14:05:18
Postat av: Agge

Jag hänger gärna med till Jordbro! Vi kan kanske ha en picknick mitt i sandhavet under parasollet också för att festa till det ordentligt.

2010-05-27 @ 21:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0