Slappa!

Äntligen försvann så "tentaveckan" runt hörnet imorse, omtentan skrevs och nu är det hela 20 dagar tills nästa sittning i "bunkern", hurra! :) Nu läser vi äntligen en medicinkurs igen, denna gång i sjukdomslära. Medicin som har blivit mitt favoritämnesområde framför omvårdnad - kanske skulle blivit läkare istället för sjuksyrra? ;) Nåja, hur det gick imorse återstår att se, vi som skrev var iaf överens om att denna tenta var mycket svårare än förstatentan, så det hänger väl på om man blivit en hel del klokare med all "extra läsning" hihi ;) Efter tentan var det sedan riktigt nära att färden gick till Åkers Kanal och deras första kapptävling för säsongen, men det blev tillslut alltför knökigt med tid för oss inblandade. Vi hoppas det gått bra för alla och att ni hade en trevlig dag kring banan! Här hemma blev det istället en mysig, regnig inne-eftermiddag med husse och det satt verkligen inte fel. Tänk, jag blir verkligen värdelöst låst av mitt dåliga samvete när det är vecka före tenta, umgås halvhjärtat, äter halvhjärtat, ständigt dämpad av den där tanken att man egentligen borde plugga all sin vakna tid. Tur att det går över och tur man har en go sambo som förstår :)
Imorgon åker vi till Västerås för städdag, medlemsmöte och sedan träning på banan, kul kul! :D Äntligen ska vi få se hur Tira beteer sig instängd i boxen, olidligt spännande. Kommer hon ens märka när buren öppnas? Jag misstänker att hon kommer missa det, vår kära virrpanna! :D Det ska bli skönt med en söndag i arbetsbrallorna, efteråt har mamma lovat rabarberkaka med vaniljsås ute i Irsta så vi slinker nog förbi på hemvägen.
Ikväll är det karlfritt härhemma, T mutade mig(/oss) med en skål ostbågar och åkte iväg till Örebro för tvspel hos Josef ;) Har fixat filmen Hachiko som det ska kärringbölas till :D Idag är det förresten 1 år sedan jag flyttade bloggen hit till blogg.se, och det firas med en gammal favvobild på de två större älsklingarna! Ha en skön lördagkväll därute!


Kommentarer
Postat av: Petra Meyer

Kanske du ska satsa på att bli forskningsinriktad sjuksköterska? Min mors kusin har nästan uteslutande jobbat med forskning under sitt yrkesverksamma liv.

2010-05-11 @ 17:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0