Besöket på ReDog

En kort rapport härifrån Västerås innan jag joinar Tira i lägret en våning ner :) Idag kl 9 var vi ju äntligen hos Stefan Rosén på ReDog för att får Tira rörelsebesiktigad och jag måste berätta vad domen löd och vad som händer nu! Efter att ha känt igenom Tira med proffsiga händer, tittat på hennes gångarter och mätt belstningsprocent på respektive ben så står det nu klart att Tira har väldigt ont i bröstryggen (kring kota T12-13) samt är förkortad och öm i bensträckarmusklerna, i dessa båda områden går hon med en konstant anspänning som det är nu och är helt enkelt överansträngd :( Grunden är knäskadan, men problemen är bara muskulära nu som han kunde se och synliga i att hon förflyttar vikten fram och krummar med ryggen. 
Nu får inga välmenande terrängpromenader ske utan vi är ordinerade endast 15-minuters promenader om dagarna. Ingen stretching, ingen massage, gärna BoT och Novafon. Och så ska vi komma och treadmilla 2 ggr i veckan tills smärtbilden minskar. Då minskas besöken ner till 1 gång i veckan, och hemläxor, stretching och träningsmoment kommer sedan läggas till.



Ni kan inte ana hur skönt det är att ha fått ett körschema att följa, att inte behöva spekulera och experimentera själv. Är bara så glad att jag faktiskt tog hennes "lätta trippande bakparti" på allvar och kollade upp det.. Vattenträning är såklart dyrt, men det är värt alla pengar i världen just nu!
Här i Västerås saknar jag smink, tillräckligt med hundmat, kortläsare, skolböcker och Torbjörn, men har vår första vattenträningstid här i stan på torsdag och dagligt sällskap fram tills dess. Klurig ekvation att lösa men jag tror jag anar hur det blir :)
Just nu vill jag bara slappna av och röra mig så lite som möjligt, och det är ju rätt perfekt med tanke på ordinationen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0