Dagar hemma

Det visade sig ju att lillasyster hade en passande kortläsare här hemma, hurra! Ett två tre så kan bloggen ske! Igår åkte jag med syster för att bocka av andra förnödenheter för vistelsen, trosor check, hundmat check, en massa fynd på second hand...ja mindre nödvändigt men likväl check på det. Smink gör mig detsamma och skolböckerna puttas längst bak i ångestminnet. Läget löst!
Hundmaten vi köpte var en liten säck av Taste of The Wild som Djurmagazinet hade bra pris på. Bra innehåll och bitarna kändes små genom säcken så det var bara att hålla andan och se om det skulle duga åt fröken. Tira har ju fått så extremt dålig aptit på foder på senaste tiden. Vi har kört Sporstmans Pride fram tills helt nyligen, men när sista säcken tog slut och hon knappt ätit något av den och vi säkert kastat bort hälften i ouppätna givor, så valde vi att testa och byta till Standardt. Bra storlek på bitarna, och hon var otroligt bra i magen på det och satte muskler och åt framförallt. Men nu äter hon inte av det heller verkar det som..och absolut inte på bortaplan. Av en slump så blev det ju en ny sort här och hon åt  efter stor möda igårkväll, men inget idag. SUCK! Hundar som inte äter ger mig verkligen gråa hår och är, för mig, nästan värre än hundar som gör utfall eller drar i kopplet..Maktlöshet deluxe.
Nåja, nog om det :)
Nu kommer strax lilla Love hit och jag tror jag får slåss med mamma om att vara barnvakt :D 2 månader är min brors knodd och sån himla himla go liten farbror <3
Imorrnkväll blir det så äntligen ut på dem sju haven för piraten, och i väntan på det leks det med nya favoriten Blade (uttalas blaa'de), en PridePyton som jag adopterade igår på något secondhandhak ;)





<3


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken goding han är, lilla Love!

2010-09-22 @ 23:10:47
URL: http://yenzan.blogg.se/
Postat av: Bertil och Linda

härligt buskort och tokcoolt bebiskort! vilken cooling! =D



2010-09-23 @ 14:14:45
URL: http://bertilblogg.blogspot.com
Postat av: Eva

Ju fler sorter du ger henne desto mindre kommer hon att äta.. =) Hon är en greyhound ;) Chippen har varit likadan i perioder och framförallt nu när han inte tränar vill han inte ha lika mkt mat vilket gör att han börjar matvägra... =)

2010-09-29 @ 10:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0