Tjurlången runt

Tjaaa-aaa, efter att Torbjörn visat den här   http://dayviews.com/thetebe/497174722/  bilden så tänker jag bygga det här inlägget helt på kvantitet och inte kvalitet, bara så att ni vet ;)
Vi har ju en favoritled att promenera som går runt en sjö här intill, hela slingan är på dryga milen längs sjökanten med fantastisk natur. Mums! Torbjörns bild ovan är därifrån och den visar på pricken andan som råder där och det som gör det till ett smultronställe :) Jag fick själv för mig att fotografera (men då med mobilen) längs stigen för ett tag sedan, dock hann det mörkna innan vi kom runt så bilderna leder inte hela vägen men jag lovar att ni blir promenadsugna ändå!

Here it goes!

 Därborta ska man gå ett par timmar senare!










Går man högervarv så är detta en vanlig terräng inledningsvis, brant och stenigt.










Tira och Torkel går alltid lösa och följer stigen både i lunk och språng ;) Duktiga!










När man kommer upp i en dunge brevid golfbanan slängs långa blickar ut över det gröna, och jo, visst får de ibland bralla av sig i en sandbunker ;)







De oranga penseldragen på träden visar vägen!






Av våra två är Tira en naturlig ledare, Torkel en trogen följeslagare :)









 Ingen sten är för stor eller liten när det finns godis att tjäna ;)







Inbjudande nya stigar kan ju vara bland det bästa!










Flocken i rörelse <3











 Lika men ändå olika!










Om man tar för lång tid på sig att fota, gör flocken tillfällig halt ;)









Jag fotade oftare än husse och fick fin utsikt ;)










Bryggor och spångar kan en bra vandringsled inte få för många av!









En vacker pöl invid sjön







Mörkret kom fort och sista biten fick vi snubbla fram, men vilken seger att fullfölja. 3 timmars fröjd!







Kommentarer
Postat av: tira

Å,Vad vackert

2011-10-10 @ 16:24:34
Postat av: Tebe

Underbar bild när jag står på bron tycker jag. Mera blogg!

2011-10-10 @ 21:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0